Eletem folyaman sok helyen megfordultam a vilagban, es mindig buszke voltam erdelyi szarmazasomra. Sosem rejtettem veka ala, hogy erdelyi magyar vagyok, de szomoruan kell(ett) tapasztalnom, hogy sok honfitarsam kikoltozott "Magyarba" (elnezest a kifejezesert, de nagyon tetszik! habar a "Horvatba" meg ennel is jobb, de az nem volt a mienk csak nagyon regen ...) es mara ok mar "kek utleveles magyarok", habar most mar a magyar utlevel is bordo. Csak halovanyan emlekszenek multjukra, de barmennyire is szeretnek, szarmazasukat nem tudjak eltitkolni, hisz szuletesi helyuk, mely orokre elkiseri oket (lasd hivatalos okmanyok) Romaniaban van. (Mejegyzes: Hogy lehet jovoje annak aki megtagadja a multjat? [...])


A gond nem az erdelyiekkel van, mert azok rendes, joravalo, szeretetre melto, kedves emberek, sot nagyreszuk meg becsuletes is, hanem az arrogans, buta es bekepzelt vezetokkel. Nem is igazan vezetok ok, hanem inkabb ez csak amolyan ontitulus mit kiaggattak magukra 22 eve, es nehezen szabadulnak tole. Akar Orban Viktor Magyarorszagon, a nagyerdemuek is amolyan messianikus kesztetest ereznek hivatastudatukban, nem tudnak szabadulni ettol a "tortenelmi szerepvallalastol", es egyfolytaban el akarjak hitetni velunk, hogy ok az igaziak, es mi meg csak buta parasztok vagyunk, kiknek nincs mas feladatunk csak oket megvalasztani ha tetszik ha nem tetszik az nekunk.

Mint az tudjuk, a valasztasok (lasd helyhatosagi) lezajlottak, es hat eljott a szamadas ideje, es bizony mindez Marosvasarhelyen nagyon szomorura sikeredett. Frunda ur csufosan elbukott, Lokodi Edith is az utolso metereken lekeste a talalkozast a megyei tanacs elnoki szekevel, es hat tanacsos sincs sok, de "a frakcio eros lesz" ahogy fogalmazott Lokodi. Regen is elbukott, ahol eddig annak ellenere, hogy roman tobbseg volt, megis magyar polgarmestert valasztottak, es a lista hosszu. No persze normalis, hogy a szekely telepuleseken nyertek, hisz ki mas nyerhetett volna? 

Mindezek ellenere, a nagyerdemu, a nagyerdemuek kozott is a legnagyobb, kiall ma a nep ele es azt mondja nekunk parasztoknak, hogy "orvendjetek, mert a felragyogott a gyozelem".  Lokodi is minket parasztokat okol, leven, hogy "elbatorodlanottunk", "nem mentunk el szavazni" es "tudatossag" hianyaban szenved(t)unk. Erdekes modon az altaluk elkovetett hibak csak "bakik". Szoval ertem en, te erdelyi paraszt, te vagy a hibas! (Megjegyzes: Mar most jarom a canossa-t es hamut ontok a fejemre, mert ertem bukott a tisztelt erdelyi magyar politikum. Mea culpa!) 

A dolgokat ugy probaljak megoldani, hogy ezutan "tobbet kell kommunikalni" a magamfajta parasztjaval. Hat bevallom, en mint paraszt nem vagyok egy kommunikacios gepezet, es inkabb lettem volna kivancsi valami programra es urbanum strategiara, de ilyet sajnos senki nem emlit, mert vagy nincs vagy szora sem erdemes. A dontes maradjon az olvasoe!

Az arrogancia, fiatalos (?) virtussal es un. szellemesseggel parosul a szovetsegi elnok reszerol, aki azzal foglalkozna inkabb, hogy minel hamarabb valtasokat eszkozoljon ott ahol a helyzet azt megkoveteli, o inkabb tulipanokat ultet holmi fenyok kore, es mocskolja a masik ket partot akitol meg a valasztasok elott igencsak reszketet. Az esetleges "hibakat" ahogy a nagyerdemu fogalmaz, "nekunk ki kell javitanunk". Hat ertem en a javitast, csak meg sosem lattam! Nem lattam sem politikusokat lemondani, sem visszavonulni, kiveve Borbely urat, aki nagyon konnyen megtortenhet, hogy ugy vegzi, mint Nagy Zsolt, aki csak egyszeruen eltunt a politika porondjarol "bizonyos" vadak alapjan, melyek eddig nem latszanak beigazolodni, de a kozvelemeny szamara Nagy mar csak egy politikai hulla ha hibas ha nem.

Frunda ur "kinkeserves" es szanalmas szavait ujra nem meltatom, mert nevetsegesek, de hat mindenki azt nyilatkozik amit akar, hisz ez a demokracia lenyege, de sejtem ha publikusan nem is valljak be, rajott mindenki es az UDMR is, hogy Frunda Gyorgy ma mar nem jelent erteket Marosvasarhelyen, es rajottek, hogy ki is lakik a jo, kellemes megjelenesu EU Parlamentben jartas politikus, uzletember, radio tulajdonos mogott. (Megjegyzes: Ha valami mas tevekenyseg kimaradt volna, elnezest kerek es ujra hamut ontok a fejemre!)

Mig a fentebb emlitett "eloljarok" inkabb arrogans es politikus diszkurzust kovetnek, addig a hatalmas hirnevnek orvendo szivsebesz, Prof. Dr. Benedek Imre nem tudja feldolgozni a szemelyes kudarcat (lasd 1,200 szavazat), es azzal bunteti Marosvasarhely lakossagat, hogy ezutan nem hajlando tobbe embereket muteni csak ha surgossegi esetrol van szo. Inkabb Moldvaban, Magyarorszagon vagy arab orszagokban szeretne segiteni a raszorultakon. Hogy valaki nem kepes feldolgozni a szenelyes kudarcat azt meg ertem, de hogy ezert artatlan embereket buntessen, hat ez mar meghaladja az ertelmi kepessegeimet. 

Nos ime ezek az emberek (a ket masik magyar partot nem is emlitettem, mert ok meg egy ropke szora sem erdemesek) versengtek a szavazatainkert. Hat kedves holgyeim es uraim, a valaszom egy hatarozott NEM! En ilyen emberekre nem szavazok, es ilyen emberek engem ne kepviseljenek sehol. Ilyenkor erzem azt, hogy szegyelnem kell magam, hogy ilyen honfitarsaim is vannak, es egy levegot szivok, szivtam veluk, es en is akarcsak ok, egy tegla vagyok az erdelyi magyarsag falaban, de [remelem] talan egy arnyalattal masabb tegla.




0 Comments:

Post a Comment