Cred ca ne-am cam decis cu totii ca teza de "doctorat" a domnului Ponta e plagiat, caci nu e greu sa iti dai seama, si nici chiar studii superioare nu trebuie sa "cumperi" (multi din Romania o fac/practica in ziua de astazi caci "arata misto" sau mai bine zis "beton" in CV) sa te poti pronunta intr-un caz atat de simplu. Se compara cele doua texte cuvant cu cuvant si in cazul in care la sfarsitul propozitie, sau a paragrafului nu exista o referinta la articolul de origine, ne si putem pronunta in privinta plagiatului. 

Comisia de specialitate abilitata sa faca asemenea precizari ajunge la acelasi verdict: PLAGIAT! Universitatea din Bucuresti - institutia care a conferit acest titlu ajunge la acelasi rezultat: PLAGIAT, totusi doamna ministru Andronescu, savant si dansa (cu niste semne de intrebare si in cazul dansei la capitolul furt intelectual) afirma ca nu ea este in cauza sa ii retraga titlul domnului Ponta, caci vezi Doamne dansul e "demnitar". Si e atat de savant incat ii trebuiesc dansei 4 saptamani sa ajunga la "concluzia cu demnitarul", desi teza e plagiat clar si fara echivoc. E macar bine ca si dansa a acceptat plagiatul in sine, ramane doar de vazut cum se procedeaza pentru retragerea titlului de doctor folosit pe nedrept de domnul Ponta. 

Deci avem doctorat pentru prosti si naivi (din pacate si eu ma incadrez in aceasta lista de "norocosi"), si avem "doctorate pentru demnitari", (vezi sintagma aproape identica folosita de Mircea Kivu), va sa zica pentru acei ce intradevar au facut carte si stiinta. Ma si rusinez caci nu am ajuns la acest grad de intelect dar din pacate sunt limitat nu ca dansii.

Cu intelectul meu limitat ma intreb si eu: daca nici ministrul educatiei nu stie cine este abilitat sa ii retraga titlul de doctor domnului Ponta, atunci sa nu ii mai retragem caci e "doctorat demnitar", nu?!

P.S. Iarasi prostia graieste din mine, dar daca o universitate este abilitata sa ii confere studentului o diploma de o oarecare natura (M.Sc, B.Sc, B.A, M.A, Ph.D, etc.) atunci dupa mintea mea ingusta tot universitatea este abilitata sa o si retraga, dar ma tem ca doctoratul meu nu imi confera atata intelepciune incat sa ma pronunt in acest caz.

0 Comments:

Post a Comment