Gyerekkorom ota a szamok buvoleteben elek, es hat valahogy ez a vilag vegig kiser(t) utamon. A szamok elonye, hogy nem kell roluk beszelni, beszelnek ok sajat magukrol. Ami meg ennel is fontosabb, hogy a szamok azok szamok, es nem lehet "ertelmezgetni oket" (lasd Hejja Ferenc baratom "szajkaratezas" kifejezese), mert csak sajat magunkat tesszuk nevetsegesse.  Jol megfigyelheto, hogy vannak bizonyos tarsadalmi retegek akik messzirol elkerulik a szamokat, mert felnek toluk, mert rogvest nevetsegesse valnak mondataik a szamok tukreben. No persze nekik is meg kell elniuk valamibol, de ketsegtelen ne akarjak ezt az en nyakamon!

Szomoruan olvasom a hirt, hogy a kozelgo marcius 15-i unnepsegek kereteben nem lehet huszarfelvonulas Marosvasarhelyen, mert a lovak hasznalata varosokban, megyeszekhelyeken, stb. torvenybe utkozik. Nem orvendek neki, sot nagyon sajnalom, mert biztosan csodalatos latvany es elmeny lenne sokak szamara latni a huszarokat egyenruhaba, dolmannyal az oldalukon [...]. De a torveny az torveny. Nekem. Peti Andras jelenlegi marosvasarhelyi RMDSZ elnok szerint a torveny nem torveny, hanem szamara letezhet "kivetel" es "kevesbe szigoru ertelmezes".  Szoval a torveny csak ertelmezes kerdese. Altalaban ezekert az ertelmezesekert szokott a miliardokat sikkaszto felfuggesztett buntetest kapni, mig a tyuktolvaj eveket ulni. Lam-lam mire jok a kivetelek es kevesbe szigoru ertelmezesek. 

Egy analogiaval elve azon gondolkodtam, hogy miert ne lehetne azt mondani a 2 szamrol, hogy "nem egeszen szigoruan prim szam", mert mondjuk az egyeduli paros prim. Bevezethetnek hasonloan a fuzzy primszam fogalmat, csak felo, hogy a matematikus barataim bitofara kuldenek miatta [...]

Nos nalam a torveny nem ertelmezendo, hanem betartando, de en nem vagyok jogasz, mint a tisztelt nagyerdemu, hanem csak egy egyszeru kutato, abbol is a butabb fajta, aki nem erti a kiveteleket es a kevesbe szigoru ertelmezeseket. 

Ui. Gondolom a tisztelt Olvaso is megertette, hogy miert lett belolem torvenytisztelo kutato es nem torvenyt ertelmezo ulema.


0 Comments:

Post a Comment